Be Seen Be Heard

Milijonai jaunų žmonių dingo iš viešojo gyvenimo. Augant klimato krizei, pasauliniam konfliktui ir kartų nelygybei, jaunimo indėlis, perspektyvos bei atstovavimas yra reikalingi labiau nei kada nors anksčiau. Laikas visiems jauniems žmonėms būti matomais ir išgirstais.

Be Seen Be Heard

Socialines ir aplinkosaugines kampanijas pradėjome jau 1976 m. – tada, kai Anita Roddick įkūrė kompaniją. The Body Shop telkė žmones visame pasaulyje ir daugiau nei 30 metų agitavo tokiais klausimais kaip čiabuvių, gyvūnų teisės, prekyba žmonėmis bei Amazonės atogrąžų miškų deginimas.

Pasižiūrėkite šį trumpą filmą ir sužinokite daugiau apie tai, kodėl ateinantiems 40 metų yra būtinos permainos ir kodėl būti matomies ir išgirstiems yra kaip niekada svarbu.

Kokia problema?

Kokia problema?

Beveik pusė pasaulio gyventojų yra jaunesni nei 30-ies, tačiau jie sudaro tik 2,6 proc. viso pasaulio parlamentarų*.

Jauni žmonės turi teisę būti įtraukti į jiems įtaką darančius politinius sprendimus, tačiau šią teisę riboja daugybė kliūčių.

Vidutinis pasaulio lyderių amžius šiuo metu yra 62 metai.** Akivaizdu, kad jei ir toliau bandysime spręsti problemas tais pačiais senais metodais, darysime tas pačias klaidas. Jauni žmonės pasižymi originaliomis mintimis, šviežiu požiūriu, tačiau yra retai kviečiami prie derybų stalo. Norime žinoti, kodėl taip yra.

Visame pasaulyje jaunesni nei 18 metų asmenys yra laikomi pakankamai subrendusiais, kad galėtų prisiimti suaugusiųjų pareigas. Jie gali stoti į kariuomenę, rūpintis pažeidžiamais giminaičiais ir būti teisiami, tačiau tuo pačiu metu iš jų yra atimta balsavimo teisė. Su tuo nesutinkame.

Jauni žmonės turi būti sprendimų dalimi

Jauni žmonės turi būti sprendimų dalimi

Mes visada tikėjome žmogaus dvasios potencialu. „Kai trūksta drąsos, supratimą keičia cinizmas”, - kartą pasakė mūsų įmonės įkūrėja Anita Roddick. Jauni žmonės turi savyje visą potencialą, tačiau jų galios yra ribojamos.

Pasaulio ateitis negali būti palikta būriui kostiumuotų biurokratų. Jaunimas yra kūrybingas, atviras ir kelia daug teisingų klausimų. Jie turi fantazijos, energijos ir ryžto laikytis to, kas teisinga. Jie yra politiškai aktyvūs, ne kartą demonstravo, kad jiems rūpi mūsų bendruomenė, mūsų planeta ir mūsų ateitis.

Tad kodėl jauni žmonės yra nuvertinami? Dabar kaip niekada svarbu jauniems žmonėms būti išgirstiems. Mūsų kampanija siekia įtraukti daugiau jaunų žmonių į politinius sprendimus.

Ko mes siekame?

Ko mes siekame?

Mes visada darėme daugiau nei įprasta grožio kompanijai.

Siekėme pokyčių ten, kur kiti prekių ženklai venge rizikuoti. Nebijome mesti iššūkį esamai situacijai ir rasti tinkamą sprendimą. Tai ne pirmas mūsų bandymas.

Pradedame pasaulinę kampaniją, siekiančią sustiprinti jaunimo balsą viešajame gyvenime.

JT Generalinis Sekretorius, kaip vieną iš svarbiausių organizacijos prioritetų, nurodė darbą su jaunimu. Suvienijome jėgas su JT Generalinio Sekretoriaus pasiuntine jaunimo klausimais ambicingam siekiui įtraukti daugiau jaunimo į valdžios gretas.

Norėdami gauti daugiau informacijos, sekite @UNYouthEnvoy socialinėje žiniasklaidoje ir apsilankykite svetainėje adresu www.un.org/youthenvoy.

un.org/youthenvoy
Jayathma Wickramanayake, JT Generalinio Sekretoriaus pasiuntinė jaunimo klausimais, tiki, kad valdžios, įtakos ir pasitikėjimo atotrūkis tarp kartų yra vienas didžiausių mūsų laikų iššūkių.

Jayathma Wickramanayake, JT Generalinio Sekretoriaus pasiuntinė jaunimo klausimais, tiki, kad valdžios, įtakos ir pasitikėjimo atotrūkis tarp kartų yra vienas didžiausių mūsų laikų iššūkių.

„Jauni žmonės savo aktyvumu gatvėse, pilietinėje visuomenėje ir socialinėje žiniasklaidoje aiškiai rodo, kad jiems labai rūpi transformuojantys pokyčiai, kurių reikia norint sukurti lygiavertiškesnę, teisingesnę bei tvaresnę visuomenę. Dalyvavimas yra teisė, o jaunimo atstovavimo trūkumas priimant sprendimus prisideda prie augančio nepasitikėjimo politinėmis institucijomis. Politika bei politiniai lyderiai, kurie neatspindi jaunimo prioritetų, rūpesčių ir nekalba jaunimo kalba, kuria susvetimėjimo ir nepasitikėjimo jausmą – ši kampanija yra galimybė tai pakeisti“, – teigia J. Wickramanayake.

Nuotraukoje iš kairės - aktyvistai Samson Itodo ir Gina Martin, JT pasiuntinė jaunimo klausimais Jayathma Wickramanayake ir The Body Shop socialinės atsakomybės skyriaus vadovas Chris Davis.
Fotografas - Joel Sheakoski (Joel S Photo)

Kaip tai įvykdysime?

Kaip tai įvykdysime?

Rengdami kampanijas, visada turime aiškią užduotį.

Šios kampanijos tikslas - inicijuojant partnerystes su į jaunimo gerovę orientuotomis nevyriausybinėmis organizacijomis ir kitomis suinteresuotomis šalimis sumažinti jauniems žmonėms kliūčių įsitraukti į šalies valdymą.
Jaunų žmonių dalyvavimą priimant viešuosius sprendimus ilgalaikėje perspektyvoje sieksime pagerinti:

- rinkimų amžiaus cenzo sumažinimu,
- oficialaus jaunimo atstovavimo didinimu jaunimo organizacijose, parlamentuose ir komitetuose,
- kliūčių jaunimui dalyvauti priimant viešuosius sprendimus šalinimu,
- jaunų žmonių lyderystės įgūdžių tobulinimu.

Kampanijos vykdymas šalies viduje apims partnerystę su konkrečiomis jaunimo vadovaujamomis arba į jaunimą orientuotomis nevyriausybinėmis organizacijomis (NVO) ir (arba) galimybes remti teikiant peticijas bei kitas aktyvius veiksmus.

Lietuvoje suvienijame jėgas su Lietuvos jaunimo organizacijų taryba (toliau LiJOT), kad paragintume šalies politikus įteisinti balsavimą savivaldybių tarybų ir merų rinkimuose nuo 16 metų.

LiJOT prezidentas Domantas Katelė sako, jog norint šiandien gyventi maksimaliai skirtingų socialinių grupių poreikius atliepiančiame pasaulyje ar užtikrinti šviesią ateitį būsimoms kartoms nelieka nieko kito, kaip tik aktyviai naudotis demokratine teise bei pareiga reikšti savo politinę valią.

Kodėl svarbu suteikti galimybę savivaldybių tarybų ir merų rinkimuose balsuoti jauniems žmonėms nuo 16 metų?

Kodėl svarbu suteikti galimybę savivaldybių tarybų ir merų rinkimuose balsuoti jauniems žmonėms nuo 16 metų?

„16-mečiai, paprastai tebegyvenantys su tėvais skirtinguose šalies regionuose, turėtų įrankius daryti tiesioginę įtaką sprendimų priėmimui – balsuoti. Kaip žinia, Lietuvoje pakankamai dažnai stebima praktika, jog po mokyklos baigimo jauni žmonės išvyksta studijuoti į didmiesčius. Taigi pakeitus gyvenamąją vietą problemos regione, kuriame gyventa iki tol, nebėra tokios aktualios“, – sako didžiausios jaunimo organizacijų sąjungos Lietuvoje prezidentas.

Taip pat jaunų žmonių temos nebebūtų tokios svetimos savivaldybių tarybų nariams: šiai visuomenės grupei aktualūs klausimai privalėtų skambėti garsiau ir į jos nuomonę turėtų būti atsižvelgiama.

„Be to, pripažinta, kad balsavimas rinkimuose labai glaudžiai susijęs su elementariu įpročiu. Danijos rinkėjų tyrimas parodė, kad su kiekvienu mėnesiu po pilnametystės tikimybė balsuoti pirmąjį kartą sumažėja. Taigi įpratę tai daryti dar bendrojo ugdymo įstaigose jaunieji Lietuvos piliečiai ir toliau dalyvautų demokratiniuose procesuose“, – naudas vardija D. Katelė.

Mūsų produktų rinkinys pozityvių pokyčių kūrėjams

Mūsų produktų rinkinys pozityvių pokyčių kūrėjams

Nereikia laikyti plakato ar šaukti į megafoną, kad būtumėte pokyčių kūrėjais. Kiekvienas, kuriam rūpi ateitis ir kuris siekia pozityvių permainų visuomenėje, yra pokyčių kūrėjas.

„Changemakers“ rinkiniu ir įkvėpiančiomis produktų istorijomis norime jus paskatinti rūpintis savimi ir mylėti save.

Rinkinio kaina 24 € (produktų vertė 40,20 €).

Rinkinį sudaro: kanapių rankų kremas 30 ml, arbatmedžių aliejus 10 ml, imbierų šampūnas 60 ml, sviestmedžių kūno sviestas 50 ml, Be Seen Be Heard daugkartinio naudojimo krepšys.

5 € nuo kiekvieno parduoto rinkinio bus skirta Lietuvos jaunimo organizacijų tarybai.

Skaitykite toliau, kad sužinotumėte apie kiekvieno produkto, esančio rinkinyje išskirtines savybes.

Įsigyti rinkinį

* https://www.ipu.org/our-impact/youth-empowerment/data-youth-participation

** REIGN Dataset | REIGN (oefdatascience.github.io)