Praėjusiais metais apsipirkdami mūsų parduotuvėse jūs padėjote surinkti daugiau nei 3000 EUR LiJOT organizacijai, kuri rūpinasi, kad jaunimo balsas Lietuvoje būtų stipresnis.

Socialines ir aplinkosaugines kampanijas pradėjome jau 1976 m. – tada, kai Anita Roddick įkūrė kompaniją. The Body Shop telkė žmones visame pasaulyje ir daugiau nei 30 metų agitavo tokiais klausimais kaip čiabuvių, gyvūnų teisės, prekyba žmonėmis bei Amazonės atogrąžų miškų deginimas.
Pasižiūrėkite šį trumpą filmą ir sužinokite daugiau apie tai, kodėl ateinantiems 40 metų yra būtinos permainos ir kodėl būti matomies ir išgirstiems yra kaip niekada svarbu.
Kokia problema?

Beveik pusė pasaulio gyventojų yra jaunesni nei 30-ies, tačiau jie sudaro tik 2,6 proc. viso pasaulio parlamentarų*.
Jauni žmonės turi teisę būti įtraukti į jiems įtaką darančius politinius sprendimus, tačiau šią teisę riboja daugybė kliūčių.
Vidutinis pasaulio lyderių amžius šiuo metu yra 62 metai.** Akivaizdu, kad jei ir toliau bandysime spręsti problemas tais pačiais senais metodais, darysime tas pačias klaidas. Jauni žmonės pasižymi originaliomis mintimis, šviežiu požiūriu, tačiau yra retai kviečiami prie derybų stalo. Norime žinoti, kodėl taip yra.
Visame pasaulyje jaunesni nei 18 metų asmenys yra laikomi pakankamai subrendusiais, kad galėtų prisiimti suaugusiųjų pareigas. Jie gali stoti į kariuomenę, rūpintis pažeidžiamais giminaičiais ir būti teisiami, tačiau tuo pačiu metu iš jų yra atimta balsavimo teisė. Su tuo nesutinkame.
Jauni žmonės turi būti sprendimų dalimi

Mes visada tikėjome žmogaus dvasios potencialu. „Kai trūksta drąsos, supratimą keičia cinizmas”, - kartą pasakė mūsų įmonės įkūrėja Anita Roddick. Jauni žmonės turi savyje visą potencialą, tačiau jų galios yra ribojamos.
Pasaulio ateitis negali būti palikta būriui kostiumuotų biurokratų. Jaunimas yra kūrybingas, atviras ir kelia daug teisingų klausimų. Jie turi fantazijos, energijos ir ryžto laikytis to, kas teisinga. Jie yra politiškai aktyvūs, ne kartą demonstravo, kad jiems rūpi mūsų bendruomenė, mūsų planeta ir mūsų ateitis.
Tad kodėl jauni žmonės yra nuvertinami? Dabar kaip niekada svarbu jauniems žmonėms būti išgirstiems. Mūsų kampanija siekia įtraukti daugiau jaunų žmonių į politinius sprendimus.
Ko mes siekame?

Mes visada darėme daugiau nei įprasta grožio kompanijai.
Siekėme pokyčių ten, kur kiti prekių ženklai venge rizikuoti. Nebijome mesti iššūkį esamai situacijai ir rasti tinkamą sprendimą. Tai ne pirmas mūsų bandymas.
Pradedame pasaulinę kampaniją, siekiančią sustiprinti jaunimo balsą viešajame gyvenime.
JT Generalinis Sekretorius, kaip vieną iš svarbiausių organizacijos prioritetų, nurodė darbą su jaunimu. Suvienijome jėgas su JT Generalinio Sekretoriaus pasiuntine jaunimo klausimais ambicingam siekiui įtraukti daugiau jaunimo į valdžios gretas.
Norėdami gauti daugiau informacijos, sekite @UNYouthEnvoy socialinėje žiniasklaidoje ir apsilankykite svetainėje adresu www.un.org/youthenvoy.

Jayathma Wickramanayake, JT Generalinio Sekretoriaus pasiuntinė jaunimo klausimais, tiki, kad valdžios, įtakos ir pasitikėjimo atotrūkis tarp kartų yra vienas didžiausių mūsų laikų iššūkių.
„Jauni žmonės savo aktyvumu gatvėse, pilietinėje visuomenėje ir socialinėje žiniasklaidoje aiškiai rodo, kad jiems labai rūpi transformuojantys pokyčiai, kurių reikia norint sukurti lygiavertiškesnę, teisingesnę bei tvaresnę visuomenę. Dalyvavimas yra teisė, o jaunimo atstovavimo trūkumas priimant sprendimus prisideda prie augančio nepasitikėjimo politinėmis institucijomis. Politika bei politiniai lyderiai, kurie neatspindi jaunimo prioritetų, rūpesčių ir nekalba jaunimo kalba, kuria susvetimėjimo ir nepasitikėjimo jausmą – ši kampanija yra galimybė tai pakeisti“, – teigia J. Wickramanayake.
Nuotraukoje iš kairės - aktyvistai Samson Itodo ir Gina Martin, JT pasiuntinė jaunimo klausimais Jayathma Wickramanayake ir The Body Shop socialinės atsakomybės skyriaus vadovas Chris Davis.
Fotografas - Joel Sheakoski (Joel S Photo)
Kaip tai įvykdysime?

Rengdami kampanijas, visada turime aiškią užduotį.
Šios kampanijos tikslas - inicijuojant partnerystes su į jaunimo gerovę orientuotomis nevyriausybinėmis organizacijomis ir kitomis suinteresuotomis šalimis sumažinti jauniems žmonėms kliūčių įsitraukti į šalies valdymą.
Jaunų žmonių dalyvavimą priimant viešuosius sprendimus ilgalaikėje perspektyvoje sieksime pagerinti:
- rinkimų amžiaus cenzo sumažinimu,
- oficialaus jaunimo atstovavimo didinimu jaunimo organizacijose, parlamentuose ir komitetuose,
- kliūčių jaunimui dalyvauti priimant viešuosius sprendimus šalinimu,
- jaunų žmonių lyderystės įgūdžių tobulinimu.
Kampanijos vykdymas šalies viduje apims partnerystę su konkrečiomis jaunimo vadovaujamomis arba į jaunimą orientuotomis nevyriausybinėmis organizacijomis (NVO) ir (arba) galimybes remti teikiant peticijas bei kitas aktyvius veiksmus.
Lietuvoje suvienijame jėgas su Lietuvos jaunimo organizacijų taryba (toliau LiJOT), kad paragintume šalies politikus įteisinti balsavimą savivaldybių tarybų ir merų rinkimuose nuo 16 metų.
LiJOT prezidentas Domantas Katelė sako, jog norint šiandien gyventi maksimaliai skirtingų socialinių grupių poreikius atliepiančiame pasaulyje ar užtikrinti šviesią ateitį būsimoms kartoms nelieka nieko kito, kaip tik aktyviai naudotis demokratine teise bei pareiga reikšti savo politinę valią.

Kodėl svarbu suteikti galimybę savivaldybių tarybų ir merų rinkimuose balsuoti jauniems žmonėms nuo 16 metų?
„16-mečiai, paprastai tebegyvenantys su tėvais skirtinguose šalies regionuose, turėtų įrankius daryti tiesioginę įtaką sprendimų priėmimui – balsuoti. Kaip žinia, Lietuvoje pakankamai dažnai stebima praktika, jog po mokyklos baigimo jauni žmonės išvyksta studijuoti į didmiesčius. Taigi pakeitus gyvenamąją vietą problemos regione, kuriame gyventa iki tol, nebėra tokios aktualios“, – sako didžiausios jaunimo organizacijų sąjungos Lietuvoje prezidentas.
Taip pat jaunų žmonių temos nebebūtų tokios svetimos savivaldybių tarybų nariams: šiai visuomenės grupei aktualūs klausimai privalėtų skambėti garsiau ir į jos nuomonę turėtų būti atsižvelgiama.
„Be to, pripažinta, kad balsavimas rinkimuose labai glaudžiai susijęs su elementariu įpročiu. Danijos rinkėjų tyrimas parodė, kad su kiekvienu mėnesiu po pilnametystės tikimybė balsuoti pirmąjį kartą sumažėja. Taigi įpratę tai daryti dar bendrojo ugdymo įstaigose jaunieji Lietuvos piliečiai ir toliau dalyvautų demokratiniuose procesuose“, – naudas vardija D. Katelė.
Mūsų produktų rinkinys pozityvių pokyčių kūrėjams

Nereikia laikyti plakato ar šaukti į megafoną, kad būtumėte pokyčių kūrėjais. Kiekvienas, kuriam rūpi ateitis ir kuris siekia pozityvių permainų visuomenėje, yra pokyčių kūrėjas.
„Changemakers“ rinkiniu ir įkvėpiančiomis produktų istorijomis norime jus paskatinti rūpintis savimi ir mylėti save.
Rinkinio kaina 24 € (produktų vertė 40,80 €).
Rinkinį sudaro: kanapių rankų kremas 30 ml, mangų dušo želė 250 ml, imbierų šampūnas 60 ml, sviestmedžių kūno sviestas 50 ml, Be Seen Be Heard daugkartinio naudojimo krepšys.
5 € nuo kiekvieno parduoto rinkinio bus skirta Lietuvos jaunimo organizacijų tarybai.
Skaitykite toliau, kad sužinotumėte apie kiekvieno produkto, esančio rinkinyje išskirtines savybes.
Kanapių rankų kremas

Kelk rankas į viršų už permainas. Tam, kad rankos būtų stiprios ir apsaugotos, naudok mūsų drėkinamąjį kanapių rankų kremą.
Sukėlėme nemažą ažiotažą, kai mūsų įmonės įkūrėja Anita Roddick 1998 m. pirmą kartą pristatė kanapių seriją. Prancūzijos parduotuvėse vyko policijos reidai, dėl kurių kanapių produkcija ilgainiui buvo uždrausta. Panašus likimas naujų kūno odos priežiūros priemonių laukė ir kitose pasaulio šalyse. Anita, nors ir buvo kaltinama neatsakingumu, laikėsi savo pozicijos ir tikėjo savo vizija. Šiandieninis pasaulis pasikeitęs - daugybė grožio prekių ženklų rungtyniauja, kas sukurs populiaresnius produktus su kanapių sėklų aliejumi.
Kažkam tai yra tik rankų kremas (beje, mūsų perkamiausias rankų kremas), bet jis liudija istoriją apie ištikimybę savo vizijai, nuostatoms ir tikėjimui tuo, ką darai.
Sviestmedžių kūno sviestas

Kvietimas permainoms yra kvietimas pasirūpinti. Pasirūpink savo kūnu ir skleisk savo žinutę pasauliui.
Kai Anita savo virtuvėje kūrė pirmąjį kūno sviestą, jos dukra tarė: „Tai kaip sviestas... tik kūnui“.
Anita 1994 m. užmezgė ryšius su Tungteiya moterų asociacija Šiaurės Ganoje. Ši draugystė tebesitęsia iki šiol – moterys tradiciniu būdu gamina sviestmedžių sviestą, o mes mokame joms sąžiningą kainą, kuri suteikia finansinę nepriklausomybę ir remia jų bendruomenę.
Imbierų šampūnas

Imantis permainų reikia daugiau pasitikėjimo savimi? Pradėki nuo plaukų. Atsikratyk pleiskanų naudodamas mūsų gaivinantį imbierų šampūną.
Vieną buteliuką imbierų šampūno parduodame kas keturias sekundes – taip, jis itin populiarus, nes veikia! Kita nuostabi šio šampūno savybė yra jo buteliukas – jis pagamintas iš 100 % perdirbto plastiko, kurio dalis - bendruomenių sąžiningos prekybos perdirbtas plastikas, surinktas Bengalūro miesto (Indija) gatvėse. Mes ne tik pakartotinai panaudojame šį plastiką, bet ir padedame Indijos atliekų rinkėjams gauti geresnes darbo sąlygas, sąžiningą užmokestį, pagarbą bei pripažinimą, kurių jie nusipelno.
Mango dušo želė

Mūsų bendruomenių prekybos mangų kauliukų aliejus yra gaunamas iš Manorama Industries kooperatyvo, įsikūrusio Čhatisgarhe, Indijoje. Su vietiniu moterų kooperatyvu pradėjome dirbti 2017 metais.
Moterys surenka prinokusius mangų vaisius nuo miško paklotės, rankomis atskiria minkštimą ir susmulkina kauliukus. Kauliukai siunčiami į vietinę gamyklą, iš kurių išspaudžiamas maitinamasis aliejus. Derliaus metu moterys kasdien surenka nuo 10 iki 20 kilogramų mangų.
* https://www.ipu.org/our-impact/youth-empowerment/data-youth-participation
** REIGN Dataset | REIGN (oefdatascience.github.io)